DE KLEPLICHTER
Klep 2019-2
Colofon
Informatie over contact is hier te vinden
Informatie over het bestuur is hier te vinden
Informatie over het lidmaatschap is hier te vinden
Eigen informatie, bijvoorbeeld een verhuizing of andere gegevens wijzigen kan hier
of per mail naar secretaris@msg.utwente.nl
Informatie over de Redactie is hier te vinden
Geïnteresseerd of een leuk idee voor een stukje?
Mail de redactie!
Inlaatklep
Wij zijn dringend op zoek naar nieuwe leden!
Voor onze befaamde redactie vol gezelligheid zijn wij op zoek naar nieuwe redactieleden voor ons clubblad. Na het uitvliegen van onze lieve Ella en enthousiaste Maarten wordt het tijd voor wat frisse nieuwe input binnen de kleplichter. Wij zoeken zowel columnisten, creatieve breinen als grammar nazi… Eh. Checkers. We vergaderen zo’n 4x per jaar met wat biertjes om meerdere keren per jaar een online klep en één speciale gedrukte editie te verzorgen. Denk aan verhalen regelen, schrijven van columns en de klep redactioneel en visueel verzorgen.
Kom jij ons team versterken?
Van de Voorzitter
Een beetje laat, maar het bestuur stelt zich nog even voor!
De Voorzitter:
Hallo, ik ben Arnoud Meutstege en heb sinds een tijdje alweer de eer om de voorzitter te mogen zijn van de meest unieke en gaafste sportverenigingen van Nederland. Als voorzitter van het 49ste Bezuur ben ik zelf ook al redelijk oud en ja, misschien ook wel een beetje zuur. Ik loop dan ook al een tijdje rond hier bij de MSG en heb zo ook de nodige uurtjes doorgebracht in het hok. Was het niet om een rekje in elkaar te lassen tot 3 uur ’s nachts, dan was het wel om nog even de motor klaar te maken voor vakantie de volgende dag. (Lees: Beginnen met de kop in elkaar bouwen om 11 ‘s avonds of nog een motorblok in het frame hangen en frame opbouwen voor de volgende dag). Meestal kwam het erop neer dat op de dag dat je eigenlijk alles rustig wil inpakken voordat je 3 tot 6 weken op vakantie gaat, ik nog tot 2 uur in het hok bezig was en daarna ergens begon met inpakken. Best leuk en aardig maar toch ook wel een beetje stressvol. Het jaar nadat ik in een paar dagen nog een halve motor plus motorblok moest opbouwen voor de trip naar Monaco, en daarna noord Polen, heb ik een BMW gekocht. En het doet mij pijn om te zeggen maar dat ding met zijn +/- 185.000 km op de teller blijft zonder veel problemen toch rijden. Hij klinkt misschien wel als ene brakke diesel maar hij heeft me wel met weinig problemen laatste collegejaar 25k km vervoert wat ik niet van mijn andere fietsen kan zeggen.
Naast mijn vele uurtjes rijden en sleutelen heb ik ook niet stil gezeten binnen de vereniging. 3 jaar geleden alweer was ik de lokale HoCo en verder meestal wel te vinden binnen het hok, bezig iets weer in elkaar te bouwen of uit elkaar te halen. Ten goede en ten kwade soms ook…
Op het moment rijd ik dus voornamelijk een BMW K100 uit 1988 welke, misschien een beetje saai is aangezien hij het altijd doet, maar stiekem toch ook wel praktisch is. Daarnaast heb ik nog een radioactieve KLR650 met welke ik langs Chernobyl en verder ben gereden, een supertoffe XBR500, en een wheeliende Husky TE570. Dat zijn er redelijk wat zou je zeggen en ja dat is ook zo. Daarnaast zijn er ook nog 2 onderdelen fietsen :). Alle motoren buiten de K100 hebben werk nodig en zullen zeker weer na de winter volledig in goede orde zijn! … :’)
Als je een keertje een babbeltje wil maken over reizen, te veel kapotte motoren hebben, nachtelijk sleutelen of wat dan ook, ben ik de meeste dinsdagavonden wel in het hok te vinden. Ik hoop veel van jullie, zowel de oude rotten, als de juppies en de triallaars daar ook te vinden!
Groetjes, jullie Vozi
De Secretaris:
Hoi allemaal!
Veel van jullie kennen mij waarschijnlijk al, maar een voorstel stukje in de klep is natuurlijk nooit weg!
Ik ben Dylan, ondertussen 25 jaar oud (fysiek, mentaal schorten er nog wel eens een paar jaartjes) en ik ben dit jaar jullie secretaris. Dan natuurlijk het belangrijkste; mijn motorfietsen.
Ik heb momenteel een TDM850 uit 1992 en onder het mom van meer oude meuk meer beter heb ik ook nog een GPz550 uit 1982 die ik afgelopen lente zo verbouwd heb dat er nu het rijwielgedeelte van een CBR600f2 uit 1992 in zit. (zie foto) Nu de laatste details nog.
Als ik niet in het hok ben om me toe te leggen op allerlei gekke ideeën en projecten of gewoon om zuur te zijn en bier te drinken ben ik aan het zeilen of aan het klussen aan de boot. Of ergens anders bier aan het drinken.
Ik hoop dat ik daarnaast dit jaar als secretaris nog wat dingen neer kan gaan zetten waar mijn opvolger wat aan gaat hebben, het leven wat makkelijker maken zeg maar.
Tot snel in het hok!
Dylan
De Penningmeester:
Hallo allemaal,
Voor zij die mij niet kennen, ik ben Tim Kers, 28 jaar en inmiddels ruim een jaar student-af. Het perfecte moment om nog een jaartje bestuur te gaan doen toch? Als penningmeester ga ik me dit jaar natuurlijk bezig houden met het zeuren om jullie geld, maar ook met het verbeteren en versimpelen van allerlei procedures rondom de boekhouding. Dit moet het voor toekomstige penningmeesters allemaal wat makkelijker (en sneller) maken.
Het is inmiddels alweer ruim 6 jaar geleden dat ik de MSG stand tegenkwam op de intromarkt en niet veel later was ik bij de open trial. Ook toen werd deze al druk bezocht en na maximaal 10 minuten op een trialfiets besloot ik dat ik het later wel een keer ging proberen, ik zou toch wel lid worden. Sterker nog, ongeveer een half jaar later was ik zelfs bestuur.
Van de trial is echter niet heel veel meer gekomen. Lange tijd hield ik het enkel op het asfalt. Maar de laatste paar jaar ben ik ook van tijd tot tijd te vinden in het zand of op een akker tijdens een off-roadrit. Daarnaast ben ik hoofdzakelijk bezig met veel te veel (motor-gerelateerde) projecten. Je zal me dan ook regelmatig in het hok vinden (maar minder regelmatig dan vroeger, want burgerleven).
De (niet bestaande) schuur is inmiddels gevuld met een 1984 KZ700, een GPZ900r uit datzelfde jaar (in afwachting van restauratie), een 1990 XR600 en ten tijden van dit schrijven nog een 1998 ZX9R. Het is overigens toeval dat het zoveel kawa’s zijn, ja echt!
We need you!
Gezocht!
De leukste, spannendste en meest bijzondere verhalen van het jaar!! Heb jij afgelopen jaar iets ongekends bij de MSG meegemaakt? En wil je dit met de hele wereld delen? Zend dan jouw verhaal in bij de klep voor onze mega gave versgedrukte eindejaarseditie.
Ben je niet zo goed in schrijven? Geen probleem, strips, tekeningen puzzels of foto’s alles is welkom om er weer een fantastische editie van te maken.
Wil je liever niet dat iedereen weet dat het over jou gaat? Geen probleem, de eindejaarsklep is ook uitermate geschikt voor anonieme schuldbekentenissen.
Mocht je nou denken, ik kan niet tekenen of schrijven maar ik heb wel een vraag mbt motoren. Stuur deze op naar de redactie. Wij gaan met een team kritische redactieleden op zoek naar het beste antwoord voor jou.
Kortom: Voel je vrij om iets in te sturen naar de klepredactie om dit jaar een nog mooiere eindejaarseditie neer te zetten.
MSG Rally 2019
In Juni was er weer de MSG Rally! Dit jaar deden er zes teams mee:
Team Zonnesteeck, Team CB, Team Traag, Team Spartel, Team Slechtkonten en Team verlepte Kawa. Om acht uur bij het hok stonden Arnoud Lucas en Dave klaar met de koffie. Na het opnemen van de kilometerstanden gingen de eerste twee teams van start. Team Slechtkonten op de brommers en Team Zonnensteeck bleken goed aan elkaar gewaagd en waren beide erg fanatiek. Tot aan de prijsuitreiking was het spannend wie er gewonnen had. Als derde ging Team CB goed uitgeslapen van start. Niet veel later gingen Team Verlepte kawa en Team Traag ook onderweg. De WhatsApp groep voor de puntentelling stroomt over met foto’s voor punten. Team Zonnesteeck mist een van de coördinaten ze staat er zelfs mee op de foto maar hebben de punten niet gepakt. Dan gaat ook het laatste team van start. Zo hadden we dit jaar twee brommer teams. Team Spartel deed mee op een afstandje, vanuit België op de Sparta scoorden zij hun punten. Om vier uur is de tussen stand Team Slechtkonten (700 pt), Team Zonnesteeck (630 pt), Team CB (315 pt), Team Ralle Kawa (385 pt), Team Traag (115 pt) en Team Spartel( 155). Ook Team traag krijgt het voor elkaar om compleet het al eerder door Team Zonnesteeck gemiste coördinaten punt te missen.
Kort daarna heeft Team Ralle Kawa pech. Het is niet een een van de ralle kawa’s die pech heeft, er komt een appje binnen dat de XL van Bram total loss is. Gelukkig hebben zij Voorberg met zijn zijspan mee en kan de XL nog naar huis gereden worden. Het einde van de Rally begint in zicht te komen en langzaam verzamelen de team zich voor de BBQ en de prijsuitreiking
Dit jaar had de organisatie naast de gewone opdrachten ook speciale opdrachten waarmee je cijfers van een coördinaat kon verdienen. Met dat coördinaat waren veel punten te verdienen. Dat maakte het nog heel spannend aan het eind Team Rallekonten vond het coördinaat daarbij zat een briefje waar op een extra opdracht op stond als je deze uitvoerde kon je kiezen of je eerste of tweede zou worden of je kon kiezen voor 200pt.
Team Rallekonten heeft de opdracht Rij hem het Twentekanaal in uitgevoerd. En toch was het nog spannend wie er gewonnen had. Want zoals het bij de rally hoort het winnende team organiseert de volgende rally. Dus na veel beraad heeft Team Slechtkonten gekozen om te winnen.
De Eindstand:
- Team Slechtkonten met 1670 punten
- (1470 + 200pt voor Mysterypoint) + Winnen in het Twentekanaal
- Team ZonneSteeck met 1663 punten
- Team CB met 894 punten
- Team Ralle Kawa met 894 punten
- Team I Vechi Dolci met 673 punten
- Team Spartel 299 punten (en 40 km)
Hopelijk tot volgend jaar bij de Rally !
Die dit keer zal geograniseerd zal worden door Team Slechtkonten!
https://photos.app.goo.gl/RwQRxNyvdXPQkwP17 link voor alle foto’s
Voorstel stukjes (2/2)
De HokCommissaris:
Zoals jullie weten is er een nieuw bestuur geïntroduceerd in mei 2019. Dit jaar ben ik, Lucas van der Molen, HoCo geworden. Ik ben nu ongeveer 1 jaar lid bij de MSG en probeer bij zoveel mogelijk evenementen aanwezig te zijn. Niet alleen vanwege de bestuursfunctie maar, omdat ik het motorrijden erg leuk vindt. Mijn motor is een Triumph Tiger 800 bj 2013 naast deze machine ben ik al een tijdje bezig met het repareren van mijn vader zijn motor.
Deze motor past meer in het straatje van de MSG. Het is namelijk een Honda VF 1100 Sabre bj 1985. De reparatie is voorspoedig verlopen en ik moet alleen de tank nog coaten. Daarna zal hij hopelijk een keer mee gaan op 1 van de vele evenementen.
De EvenementenCommissaris:
Mijn naam is Nienke, ik ben donateur en nu ook Evco bij de MSG. Momenteel ben ik parttime student naast mijn saaie burgerleven. Binnen dit bestuur ben ik een beetje de vreemde eend in de bijt, want naast dat ik de enige vrouw ben, heb ik ook een geheel andere studierichting gedaan. Ik ben afgestudeerd fysiotherapeute en momenteel bezig met een master neurorevalidatie in Nijmegen. In plaats van met (oude) techniek ben ik elke dag met (voornamelijk oude) mensen bezig om ze te helpen in hun revalidatieproces. Een vak waar ik veel passie voor heb en met ontzettend veel plezier dagelijks doe. Hoe kom ik dan bij de MSG terecht, zal je denken? Toen ik in 2015 mijn motorrijbewijs heb gehaald bij Arie gaf hij mij als tip om eens bij de MSG te gaan kijken, hij had toentertijd meerder MSG’ers aan het lessen. Zodoende, heb ik via de infomarkt op de HOI een flyer van Dirk in mijn handen gedrukt gekregen waarbij met veel enthousiasme werd verteld over het triallen en dat ik er ook zonder rijbewijs aan mee kon doen en dat echt eens moest proberen. Terwijl het enige wat ik wilde was; meer mensen leren kennen die motorrijden. Gelukkig was er ook een intro ritje waar ik gezellig bij Jaco achterop mocht zitten, omdat ik toen nog geen motor had, waarbij ik wat meer van de club leerde kennen. Waarna ik een soort van werd opgezogen in de club. Voor ik het wist had ik met een MSG’er een motor opgehaald, mijn CB500, en stond ik samen met Tim te vloeken op de carburateurs die voor de 10e keer uit elkaar gehaald moesten worden. Ik ging mee met herfstkamperen, terwijl ik zelf geen tent had en dit vroeger vreselijk vond. Waar ik in één van de hokjes van Tim zijn tent kon slapen, waardoor Tim en Bram net iets te knus naast elkaar moesten slapen in het andere hokje. Na het kamperen deed ik mee aan de jaarlijkse sleutelcursus en voor ik het wist was ik van atechnische fysiotherapiestudent omgetoverd tot een echte MSG’er die haar eigen motor onderhoudt en ook nog fan is geworden van kamperen. Naast mijn CB heb ik 2 jaar geleden een Transalp gekocht voor de vakanties en langere afstanden. Zoals je merkt ben ik nogal pro Honda.
Over mijn andere hobby’s zal ik niet zoveel vertellen, gezien naaien of schilderen de gemiddelde MSG’er niet zoveel interesseert. Al wordt het taarten bakken wel erg gewaardeerd zolang er maar gegeten kan worden. Naast mijn functie als EvCo ben ik hoofdredacteur van de Kleplichter. Waarbij ik naast de inlaatklep ook de hoge hakken leren pakken column schrijf met een wisselende gastcolumnist. Ook ben ik als bestuurslid betrokken bij de ICT-commissie voor de aanpassingen van de website. Maar jullie zullen bij vooral tegenkomen voor de organisatie van de evenementen met de evenementencommissie. Ondanks mijn saaie burgerleven ben ik overal zoveel mogelijk aanwezig en altijd in voor wat gezelligheid. Tik me gerust eens aan voor een praatje. Tot in het hok! Oh, er is nu nóg een MSG hond; Miep!
Nienke!
De MotorenCommissaris:
Hallo, ik ben Peter! Jullie huidige MoCo. Misschien kennen jullie mij al van 2 jaar terug waar ik dezelfde taak invulde. Maar voor degene die mij niet kent, even wat over mijzelf: 4/5 jaar geleden kwam ik bij de club via de Open Trial en ben toen doorgegaan met trialen. Na een tijdje begon het dan toch te kriebelen om er een rijbewijs bij te halen. Nu heb ik ondertussen 3 motoren en een lege zak geld, maar ja prioriteiten.
In mijn taak in het bestuur hoop ik een goede basis te leggen voor de komende besturen, dus als je iets niet goed vindt gaan, of als je wil helpen laat mij het vooral horen! Je mag natuurlijk ook alles aan mij vragen.
Overgekookt
Dag trouwe lezers daar zijn we weer. De herfst is weer in aankomst en helaas betekent dat het weer dan wat natter en kouder wordt. Als echte MSG’er laten wij ons niet tegenhouden door wat nattigheid maar als we terug komen is een lekker warm maaltje natuurlijk heerlijk. Daarom maken we deze keer in de overgekookt een heerlijke goulashsoep om lekker op te warmen na je herfstritje.
4 personen 150 min (of 15min voorbereiding plus een ritje van +/- 100km binnendoor weggetjes en 20 min afronden.)
INGREDIËNTEN
- 75 g spekreepjes
- 2 eetlepels olijfolie
- 400 g doorregen runderlappen
- 1 grote ui
- 1 teentje knoflook
- 2 rode paprika’s
- 1 eetlepel pittig paprikapoeder
- 1 blikje tomatenpuree
- 200 ml rode wijn
- 1 liter vleesbouillon
- 300 g aardappelen, in blokjes
- 200 g sperziebonen
- 1 theelepel karwijzaad
- 1 bekertje zure room
Aan de slag!
Snij de runderlappen, ui, paprika’s en aardappelen is stukjes, maak de knoflook fijn in een knoflookpers of even met een mes en halveer de sperziebonen.
Bak in een soeppan de spekreepjes zachtjes uit. Voeg de olie toe en bak het vlees ca. 2 minuten aan. Bak de ui, knoflook, paprika, paprikapoeder en tomatenpuree ca. 2 minuten mee.
Voeg de wijn en bouillon toe. Breng het geheel aan de kook en laat de soep ca. 2 uur heel zachtjes pruttelen tot het vlees zacht is.
Trek je pak aan, helm op en stap op de motor, pak een leuke route binnendoor van ongeveer 100km als je de snelheid binnen de perken houd, zodat je niet aangehouden wordt dan is de soep bijna klaar als je terug bent (Ik, de klepredactie, of de MSG zijn niet verantwoordelijk voor het eventueel afranden van je keuken als je deze strategie hanteert).
Voeg de aardappel, de sperziebonen en het karwijzaad aan de soep toe. Kook ze in nog ca. 20 minuten zachtjes gaar.
Schep de soep in soepkommen en schep er een flinke lepel zure room in. Natuurlijk lekker met een stuk brood. Eet smakelijk en tot snel maar weer.
Groetjes,
Patrick
Wist U Datjes
- Twentekanaal, ja zeker het Twentekanaal is afgestreept in de Rally! Epic!
- Ons Kleplichter maatje een cursus Ruski heeft gevolgd.
- We nu E10 aan de pomp hebben (Discussie aan)
- Dit best wel een MSG dingetje is…
- Er weer een paar mooie motoren aan het club repertoire zijn toegevoegd (mede) dankzij de intro, oa: Kawasaki Z300, Honda CBR600RR.
- Er een heus OktoberFest is georganiseerd (in september)!
Agenda
-
NieuwjaarsCARDAN
Tuesday, 7 January 20:00 - 23:59
More details
-
Barshift
Saturday, 1 February
More details